Web Analytics Made Easy - Statcounter


فرارو- قسمت بیستم سریال نهنگ آبی با عنوان "هیئت مدیره" سه شنبه ۱۸ تیر ماه ۹۸ وارد شبکه نمایش خانگی شد.   در خلاصه داستان این قسمت آمده است: «در نهنگ آبی قسمت هیئت مدیره، جهان می‌خواهد به قولش عمل کند و در مقابل بازی‌ای که او با مروارید و آرمین کرده، آناهیتا را به او برگرداند. اما پرویز ایده‌ی دیگری در سر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به بهانه‌ی نوع برد و باختی که آرمین در بازی به نتیجه رسانده بود، طبق منطق قرار قبلی، حالا جهان باید برای رسیدن به آناهیتا مسیر دیگری را طی کند، مسیری که جهان را به سمتی جدید می‌کشاند...»   "برای خرید حلال و دانلود قانونی قسمت بیستم سریال نهنگ آبی با حجم نیم بها اینجا کلیک کنید"
پرویز زنده است و هنوز بازی را مدیریت می‌کند. پرویز زنده است و هنوز نبض نهنگ آبی در دست اوست و تنها بازیگر این بازی است که برای پیروزی می‌جنگد. بقیه اشخاص بازی مدتی است که یا از بازی حذف شده اند و یا فقط برای نباختن بازی می‌کنند نه برای برد.
پرویز: مثل اینکه عاشقی حافظه ات هم ضعیف کرده. من گفتم با مروارید و آرمین یه بازی راه بنداز. بازنده رو بزن، برنده رو تنبیه کن. بعد بیا آناهیتا رو بگیر و ببر. ولی آرمین کاری کرد که بازیش بازنده نداشته باشه. یعنی الان اون دو تا آشغالی که می‌خواستن منو بزنن زنده ان. پس قضیه رو باختی. تو دبه کردی. تو شرط رو کامل نکردی. قاعده اش اینه که بهت بگم خبری از آناهیتا نیست. ولی اینو بهت نمی‌گم. چون برعکس تو من اخلاقیات برام مهمه. من کسایی مه عاشقن رو دوست دارم. بهشون احترام می‌ذارم...
جهان کلافه از دوری آناهیتا و باج دادن به پرویز، از او می‌خواهد که به قولش عمل کند و جای آناهیتا را بگوید. اما پرویز زیر بار نمی‌رود و باز هم کار‌های بیشتری از جهان می‌خواهد. بعد از ادب کردن مروارید و آرمین حالا نوبت بقیه اعضای هیئت مدیره است که سهامشان را به پرویز واگذار کنند و برای همراهی کردن با آناهیتا در زدن پرویز، مجازات شوند. وظیفه‌ی مجازات آن هانیز بر عهده‌ی جهان است.
جهان با اینکه تقریبا دیگر امیدی به دیدار دوباره‌ی آناهیتا ندارد، اما به جز گوش دادن به فرمان‌های پرویز هم راهی ندارد. تنها امید پیدا کردن آناهیتا برای جهان همین است.
جهان بعد از امضا کردن وکالتنامه واگذاری همه مال و اموالش به پریز، حالا هیچ چیزی ندارد و تنها و کتک خورده و تحقیر شده از آرمین کمک می‌خواهد. آرمینی که او هم دیگر از بازی کنار رفته است و پدرش هم او را در اتاقش حبس کرده تا برایش تصمیم بگیرد. پدر آرمین از طرفی با همسر سابقش، هما، طرف است که پیشنهاد‌های رشوه درمحل کارش را پذیرفته است و زیر بار خلاف رفته و از طرف دیگر با آرمین طرف است که مرتکب قتل شده است و زندگی‌های زیادی را خراب کرده است.
اما بهمن که در ابتدا به دنبال یافتن حقیقت پشت پرده‌ی شرکت بود، حالا در پی یافتن حقیقت وجود خودش است. او می‌خواهد خودش را بشناسد و بفهمد که چه بر سرش آمده است و در گیر و دار چه موضوعی چاقو خورده است و حافظه اش از دست رفته.
نهنگ آبی در قسمت‌های اخیرش به شدت از رمز و راز‌های حساب شده‌ی گذشته اش کاسته شده است و دیگر وقایع به شکلی رخ می‌دهند که گویی فقط قرار است از روی آن‌ها بگذریم و به انتها برسیم. دیگر به خیلی از جزئیات توجهی نمی‌شود.   کسی که بیش از یک ماه در جایی نا معلوم زندانی بوده است و شکنجه شده، حالا که آزاد شده هنوز گوشی موبایلش را همراه دارد و احتمالا جهان هر روز باطری گوشی مروارید را شارژ می‌کرده است؛ و یا دوستان مهرداد، در قسمت قبلی به راحتی با آدرسی که نادر به آن‌ها می‌دهد جهان را پیدا می‌کنند، اما در این قسمت بزرگترین مشکلشان پیدا کردن جهان است در حالی که برای آن‌ها چیزی نسبت به گذشته تغییری نکرده است.
چندی پیش سعید رجبی فروتن، از مدیران و کارشناسان شبکه نمایش خانگی، سریال هیولا را پر فروش‌ترین و نهنگ آبی را کم فروش‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی عنوان کرد. همچنین اعلام کرد که تیراژ سریال‌های حال حاضر شبکه نمایش خانگی در خوشبینانه‌ترین حالت زیر ۵۰ هزار نسخه است.
آن طور که مشخص است مخاطبان نهنگ آبی اگرچه کمتر از سایر سریال‌ها بودند، اما همگی از روند سریال رضایت داشتند و آن را محصولی خوش ساخت و درجه یک می‌دانستند و معمولا در نظراتشان گله و شکایتی دیده نمی‌شد.
اما در چند قسمت گذشته نارضایتی و ایراد گرفتن هم جای خودش را در میان نظرات یافته است و بسیاری از مخاطبان از این سریال هم زده شده اند و آن طور که در کامنت یکی از بینندگان سریال آمده است دیگر امیدی به آن ندارند.   محمد علی غنیان: شروع خوب، ادامه ضعیف و احتمالا پایان نا امید کننده

منبع: فرارو

کلیدواژه: نهنگ آبی شبکه نمایش خانگی سریال نهنگ آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا کشوری مثل مصر سریال حشاشین را ساخت؟

پژوهشگر جریان‌های اسلامی می‌گوید مصر به خاطر مصرف داخلی و مخالفت با اسلام سیاسی و آمادگی جهان اسلام به این سریال پرداخت. بعید هم نیست در آینده به دیگر جریان‌ها و فرقه‌ها بپردازند و ما با اسلام سیاسی‌هراسی مواجه شویم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ نشست نقد و بررسی سریال حشاسین با حضور حجت‌الاسلام مهدی فرمانیان استاد تمام دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام سید علی بطحایی مدیر کل پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب، فرقه‌شناس و پژوهشگر جریان‌های اسلامی و مهدی علمی دانشور استادیار ادیان شرق دانشکده ادیان و مذاهب برگزار شد.

بطحایی بحث خود را با موضوع جریان های فکری مصر آغاز کرد و گفت: سریال حشاشین نسل جدید را درگیر کرده است. نسل جدید بر خلاف ممانعت‌ها این سریال را دیدند. نظر کلی بنده از سریال همان ضرب المثل معروف است که گفت «بعضی‌ها کج گفتند، اما رج گفتند.» کج گفتنش با آقای دکتر فرمانیان و دانشور است و رج گفتنش با من. رج گفته یعنی برنامه و هدف دارد و کار او روی حساب است. روی جریان‌های فکری، این سریال را ارائه داده است. این سریال را در قد و قواره سریال تاریخی نبینیم بلکه این فیلم، یک نبرد جریانی است که صحنۀ آیندۀ جهان اسلام را تشکیل می‌دهد. نبرد جریان های فکری در این اتفاق رخ می‌دهد. به چه معنا؟ جریان شناسی جهان اسلام حوزه مغفولی است. آینده پژوهیِ آن، مغفول تر است و از همه مغفول تر، نبرد بین جریان‌هاست که صحنه آینده جهان اسلام را شکل می‌دهد. در مصر و تونس و مغرب و ترکیه همین گونه است. تلاقی جریان ها صحنه آینده جهان اسلام را می سنجد.

اصطلاح "حشاشین" مربوط به ترور فرماندهان صلیبی است

وی افزود: اسلام سنتی خیلی در تلاقی با جریانات وارد نمی‌شود و حاشیه امنی برای خود دارد. روشنفکری هم بدنه‌ی مردمی ندارد و حضور اجتماعی هم نمی‌تواند داشته باشد؛ منتها سه جریانِ اسلام سلفی با قرائت جامعی که دارد و نیز اسلام سیاسی و اسلام سکولار صحنه‌ی آینده جهان اسلام را می‌سازند که باید در حوزه آینده‌پژوهی به آن توجه کنیم تا به مشکلی برنخوریم.  

سریال حشاشین به نزاریان شام ارتباط دارد

بطحایی گفت: باید به نکته ای توجه شود؛ اگر توجه نکنیم، بقیه تحلیل‌ها فایده نخواهد داشت. چون بعضی می گفتند این سریال آمده تا ولایت فقیه یا مهدویت را بزند، اما سرحلقه این سریال این است که چرا مصر این دغدغه را داشت؟ چون  نزاریان ارتباطی به مصر ندارد. نزار پس از اینکه از خلیفه نهم عزل می شود، مدت کوتاهی به اسکندریه مصر می‌رود و مدتی در آنجا می‌ماند. برای اینکه نشان دهد من حکومت دارم، سکه‌ای ضرب می‌کند که ظاهراً در موزه آقاخان تورنتو نگهداری می‌شود. مدت کوتاهی حکومت می‌کند و بعد لشکری می‌آید و او را می‌کشند. بنابراین این سریال به مصر مربوط نیست به لوئانته یا نزاریان شام ارتباط دارد و عمدۀ آن به ایران مرتبط است. مصر به خاطر مصرف داخلی و مخالفت با اسلام سیاسی و آمادگی جهان اسلام به این سریال پرداخت. بعید هم نیست در آینده به دیگر جریان‌ها و فرقه‌ها بپردازند و ما با اسلام سیاسی‌هراسی مواجه شویم. پنج قسمت اولش است که به اسلام سیاسی بر خورده است.

مصر لیدر جریان فکری جهان اسلام است

وی با طرح این سؤال که  در مصر چه اتفاقاتی افتاد، گفت: باید موج‌‌های تاریخی مصر را یک مرور کنیم و بعد ببینیم اسلام سنتی و سایر جریان‌های فکری چه واکنشی نسبت به این موج‌ها داشتند. از 226 سال قبل در 1213 قمری یا 1798 میلادی که ناپلئون حمله می‌کند و می‌گویند توپ‌های ناپلئون مسلمانان را بیدار کرد، تقریباً 6 موج مصر را فرا گرفت. مصر با بقیه کشورهای عربی تفاوت دارد. کشورهای عربی پول دارند، اما مصر پول ندارد. 

بحطایی ادامه داد: کتابی با نام «مصر از زاویه‌ای دیگر» از خانم جمیله کدیور منتشر شده است. سفرنامه 300 صفحه‌ای جریانات فکری را در آن بازه زمانی خوب ریشه‌کاوی کرده است. مصر مهم است. شناخت مصر مهم است. این سرزمین، لیدر جریان فکری جهان اسلام است. از 226 سال قبل تا الان جریان اول که تاکنون ادامه دارد، محمدعلی پاشا و طهطاوی بود. کتابی با عنوان «تخلیص‌ الابریز فی‌ تلخیص‌ با‌ریز» نوشته شد. یعنی پاکسازیِ آب را بیاور تا چهره مشعشع پاریس را نشان دهیم. در این کتاب اولین واکنش‌هایی که اسلام نسبت به مدرنیته و حمله ناپلئون دارد و علت عقب ماندگی اسلام را خوب تحلیل کرده است. اینها نسل اول هستند که با سخت‌افزارهای غرب مواجه می شوند که چرا غرب از جهت‌های مختلف جلوتر از ما است. این جریان شکست می خورد.

این پژوهشگر فرقه‌ها گفت: نسل دوم امثال سید جمال است که بیداری اسلامی را مشخص می‌کند و عبدُه که اسلام انقلابی و بیداری را مطرح می‌کنند. نسل سوم، با جنگ جهانی اول مواجه می شود که سعد زغلول است. در این دوران بریتانیا جدا می‌شود.  

روح فرهنگیِ حاکم بر مصر را تفکرات سکولار شکل می‌دهد

وی با اشاره به اینکه از کنار نسل چهارم و پنجم سه جریان شکل می‌گیرد،‌افزود: یکی پان عربیسم است به سردمداری جمال عبدالناصر. او ناسیولانیست دیکته‌ای و دیکتاتوری است. دوم، حسن البناء است که در همین دوران، شکل‌گیری اسرائیل را شاهدیم. پان‌عربیسم در مصر خودش را خوب نشان می‌دهد. در کنارش طه حسین است که نباید آن را متعلق به گذشته بدانیم. دقیق‌ترین بسته‌ای که درباره سکولاریزم و لیبرالیسم در مصر ارائه می‌شود، متعلق به اوست. در کتاب‌های «فی الأدب الجاهلی»، «فی التاریخ الجاهلی» و «مستقبل الثقافة فی مصر» اندیشه خود را می‌گوید. تکلیف خودش را مدرنیته مشخص می کند. به جهان اسلام نسخه می‌دهد که چه قسمت‌هایی از فرهنگ غرب را بگیریم. وزیر امروزین مصر می‌گوید روح فرهنگیِ حاکم بر مصر، طه حسین است.

بطحایی گفت: الان در مصر دوئلی بین اسلام سیاسی و اسلام سکولار است. تقریباً اسلام سنتی جمع شده است. تنها یکی از مشاوران احمد الطیب گفته بود سریال حشاشین به فرقه‌گرایی منتج می‌شود. اسلام سنتی در مصر اسلام کاملاً کنترل شده است. در هر صورت الأزهر واکنش مطلوبی ندارد. اما میدان‌دار در تمام این صحنه‌ها،‌ خالد منتصر و عکاشه است. اینها افراد تأثیرگذاری هستند. پزشک خالد در خیلی از حوزه‌ها وارد شده و سکولاریزم است. او دو سفر به آلمان و هلند می‌رود. می‌گوید واکنش‌ها را نسبت به حشاشین می‌دانم. با مسلمانان هلند که صحبت کردم، از لحاظ لهجه انتقاد کردند،‌ اما از نظر جریانی می‌گویند، به نظر ما بهترین فیلمی است که توانسته اسلام سیاسی و تکفیری‌ها را منکوب کند.

وی با تصریح بر اینکه خوراک این فیلم کاملاً جریان‌شناسانه است و تاریخی نبینیم، در بیان راهکار گفت: اما چکار کنیم؟ به ذهنم می‌آید اسلام سنتی و مراجع تقلید باید سکوت کنند، همچنان که خود اسماعیلی‌ها سکوت کردند. صحبت درباره نزاریان باید متولی داشته باشد. ایران جزو تاریخش است، اما درباره حشاشین که مقداری مسئله دارد، نمی‌تواند صحبت کند. باید امثال آقاخان صحبت کنند. ما انتظار داریم وارد صحنه شود. البته آقای داریوش محمدپور از مؤسسه اسماعیلیه واکنشی داشت.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • چرا کشوری مثل مصر سریال «حشاشین» را ساخت؟
  • چرا کشوری مثل مصر سریال "حشاشین" را ساخت؟
  • چرا کشوری مثل مصر سریال حشاشین را ساخت؟
  • سوغات امید از دیار نصف جهان/ تدبیرمدیران نساجی در اعزام هوادار جواب داد
  • ترکیب استقلال مقابل تراکتور با دو تغییر مهم
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • شجاعیان: در خواستگاری‌ام سر فوتبال دعوا شد!
  • دانلود سریال افعی تهران قسمت ۹ نهم کامل
  • دانلود سریال اکازیون قسمت ۶ ششم ( قسمت 6 اکازیون ) با حجم نیمه رایگان
  • اتفاقی که «تانیا» از پشت صحنه «نون خ» فاش کرد